Κυριακή 3 Απριλίου 2011

ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΒΙΒΛΙΟΥ......ΣΤΗΝ ΕΝΤΑΤΙΚΗ..με την PITSINA!!!

 Σε όλα τα σχολεία αυτές τις μέρες ,γίνονται αφιερώματα στο βιβλίο ,είναι  η  ΗΜΕΡΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ  !!! 
 Και όσο κι αν κάποιοι βγάζουν σπυράκια με τις παγκόσμιες ημέρες, εγώ έχω τη δική μου άποψη .Άν η μέρα του βιβλίου λειτουργήσει με οποιονδήποτε τρόπο ΥΠΕΡ  του βιβλίου τότε καλώς τη γιορτάζουμε .Αν όμως επίσης περιμένουμε μόνο την ευκαιρία της γιορτής για να τα αναδείξουμε και να τα αξιοποιήσουμε στο σχολείο ή στη ζωή μας, τότε μας αξίζει ,ότι αυτό συνεπάγεται!!!Τα πάντα αλλωστε είναι θέμα επιλογών.
Σχέδια εργασίας και αξιολογότατες μελέτες, εκθέσεις και φοβερές δραστηριότητες μπορείτε να βρείτε και σεις όπως και εγώ ,διαβάζοντας ΒΙΒΛΙΑσχετικά με τα ΒΙΒΛΙΑ .Η δουλειά που παρουσιάζεται σε αυτά απο εξαιρετικούς ανθρώπους του χώρου και εκπαιδευτικούς είναι καταπληκτική!!!!!

Αν αφού εφαρμόσετε και σεις όσα ταιριάζουν στο δυναμικό της ομάδας σας θέλετε και μια ακόμα πρόταση πέρα απο αυτή μέρα ,ίσως βρείτε και αυτήν ενδιαφέρουσα ως προσέγγιση.Πρόκειται για δραστηριότητα που ξεκινήσαμε πέρυσι μαζί με την αγαπημένη μου συνάδελφο Μαρία Ξ. ,την οποία ευχαριστώ θερμά!Της αφιερώνω την υπόλοιπη μου ανάρτηση και ξεκινώ... 


ΙΑΤΡΕΙΟ ΠΛΗΓΩΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ

Συχνά βλέπουμε τα παιδιά για διάφορους λόγους - θυμός ,εκδίκηση ,εκνευρισμός,κούρασή αδιαφορία ,αμέλεια  κλπ ,να καταστρέφουν τα βιβλία.
Και μετά τι κάνουμε ;;Επιλέγουμε να επιπλήξουμε το δράστη και αρχίζουμε τις νουθεσίες ......
Η μικρή μου πείρα με δίδαξε ότι, ο αποτελεσματικότερος τρόπος είναι να ενεργοποιήσουμε συναισθηματικά το παιδί κατά τρόπο τέτοιο ,ώστε αφ ενός να μη νιώσει ντροπή και απόρριψη
και αφ ετέρου να αποκτήσει μέσω της ενσυναίσθησης θετικότερη στάση απέναντι στο βιβλίο και να το αγαπήσει.

Αποφασίζουμε με τα παιδιά να δημιουργήσουμε ένα ιατρείο για τα πληγωμένα μας βιβλία .
Μα εκτός απο τα βιβλία της τάξης μας έχουμε όλοι και στο σπίτι βιβλία που είναι άρρωστα.
Το ιατρείο μας δεν κάνει διακρίσεις μεταξύ ασθενών .Θα δεχτεί και εξωτερικούς ασθενείς !!!!!

Πήραμε και βάψαμε ένα χαρτόκουτο απο το κυλικείο

Με πατρόν απο τη γωνιά μαθηματικών κατορθώσαμε να δημιουργήσουμε το σήμα του σταυρού που όλοι βλέπουμε στους χώρους υγείας!!


Το καπάκι του κουτιού έγινε η ταμπέλα του ιατρείου.!!Γράψαμε την επιγραφή και τοποθετήσαμε τους ασθενείς της τάξης μας μέσα. Απο Δευτέρα θα κατακλυστεί το ιατρείο μας απο χαλασμένα σπιτικά βιβλία που θα αναγκαστούν μάλλον να περιμένουν τη σειρά τους στα ράντζα .χαχαχα.Εννοείται θα πάρουνΑΡΙΘΜΟ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ και θα εξεταστούν ανάλογα....με υπομονή!!


Το κουτί μας είναι έτοιμο λοιπόν.Κάθε φορά που ΕΦΗΜΕΡΕΥΕΙ θα είναι ανοιχτό με  αντίστοιχη ταμπέλα .Όταν θα είναι κλειστό το κουτί, θα σημαίνει ότι δε λειτουργεί.

Δίπλα βλέπετε το βαλιτσάκι του γιατρού που δεν προλάβαμε να βαψουμε ακόμα. 



Τι περιέχει το βαλιτσάκι  μπορείτε να το δείτε απο τη λίστα περιεχόμενων υλικών .
Τα υλικά αυτά τη Δευτέρα θα κολληθούν σε χαρτόνι για γλωσσομαθηματική επεξεργασία.

                                                                     ΛΙΣΤΑ ΥΛΙΚΩΝ

Η ΕΞΕΤΑΣΗ
Τα παιδιά περνούν διαδόχικά απο το ρόλο του γιατρού η του βοηθητικού προσωπικού.
Η εξέταση είναι  πολύ προσεκτική .
Ο βοηθός δείχνει τη λίστα των ασθενών .Ό γιατρός πρέπει να διαβάσει τον τίτλο και να γιατρέψει το σωστό ασθενή αλλιώς απολύεται απο το διευθυντή του λόγω απροσεξίας και διορίζεται άλλος....!!Μην το ψαχνετε αυτό δε γίνεται αλλού..χαχα .




Η ΛΙΣΤΑ ΤΩΝ ΠΛΗΓΩΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΩΝ



Ή νοσοκόμα δίνει στο γιατρό τα εργαλεία που ζητάει και ο βοηθός γιατρού θα διαγράψει απο τη λίστα το θεραπευμένο βιβλίο .Θα μέτρήσει πόσα μένουν ακόμη , για να ενημερώσει το γιατρό.


Τα βιβλία που αναρρώνουν πηγαίνουν σε είδικό κουτί ΑΝΑΝΗΨΗΣ,στο χώρο της βιβλιοθήκης .Όπως όλοι οι ασθενείς έχουν ανάγκη απο μία αγκαλιά, απο λόγια αγάπης και προσοχή!!!
Μπορούμε να τα διαβάζουμε πιάνοντας τα τρυφερά, στους φίλους μας έτσι ώστε να πάρουν δύναμη και να ξαναζωντανέψουν στ αλήθεια .Κι έχουν τόσα να μας πούν....!!!!Να είστε σίγουροι ότι θα τα λατρέψουν περισσότερο οι...δράστες.Συνήθως είναι οι πρώτοι που τα αναζητούν για να ξαναγίνουν φίλοι!!!




Με το θέμα βιβλίο καλό είναι να ασχοληθούμε απο πολύ νωρίς ,εφ όσον βέβαια το κλίμα της τάξης  επιτρέπει κάτι τέτοιο.Εμείς λόγω ειδικών συνθηκών τάξης ήμασταν έτοιμοι για αυτό το βήμα λίγο μετά τα Χριστούγεννα και τότε άνοιξε και η Δανειστική μας ...........



                                                                                           

9 σχόλια:

  1. Τέλεια!!! Όσες φορές και να στο πω ποτέ δεν θα είναι αρκετό, κάνεις φανταστική δουλειά!!!
    Γιούλη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Έχω μεγάλη λατρεία στα βιβλία και παρόλο που όλη η δουλειά που κάνατε είναι φανταστική μου άρεσε πολύ και η λίστα στο τέλος με τα πρέπει και τα δεν πρέπει..Αλήθεια είμαι περίεργη..τι ηλικίας παιδάκια συμμετέχουν???
    Καλημέρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. να και μια ιατρικη υπηρεσια στην ελλαδα που επιτελουσ δουλευει σωστα χεχεχε,,μπραβο σας και παλι ..σεβα!! υ.γ που εισαι σε χασαααααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τέτοιου είδους δραστηριότητες όπου με παιγνιώδη τρόπο περνάμε γνώσεις και δεξιότητες και ευαισθησίες στα παιδιά, αντιλαμβάνεστε οτι δεν υπάρχει δυστυχώς χρόνος να εφαρμόζονται στο Δημοτικό .Εκει τα παιδιά αντιμετωπίζονται σαν μικροί-Μεγάλοι,Κατερινάκι μου.Τα παιχνιδάκια αυτά λοιπόν,έχουμε την ευλογία μόνο οι νηπιαγωγοι και τα 4-5 ετών παιδάκια μας να απολαμβάνουμε.
    Σας ευχαριστώ πολύ όλες για το σχολιασμό!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καταπληκτική η ιδέα, απ'την αρχή ως το τέλος! Τους έχω μάθει βέβαια, να επιδιορθώνουν στο σπίτι, τα βιβλία που όταν τα παραλαμβάνουν έχου υποστεί ζημιές, αλλά αυτή η ιδέα είναι καταπληκτική Pitsina. Θα αφιερώσω μια μέρα κι εγώ για να το κάνουμε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κορίτσια με συγκινείτε .Ευχαριστώ πολύ!!Χαίρομαι που σας γνώρισα!!!!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Δε θα πω πολλά, ένα
    ΕΥΓΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕΕ!!!!!!!!!!!!!!!, είναι αρκετό και ένα
    ΕΥΧΑΡΙΣΤΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩΩ!!!!!!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή