Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2011

Φθινόπωρο /Δραστηριότητες στο νηπιαγωγείο .



Γεια σας φίλοι 

Είχα προετοιμαστεί που λέτε σήμερα να ασχοληθώ με τις αισθήσεις ,
μιας και βρισκόμαστε ακόμα στην ενότητα ¨το ΣΩΜΑ¨ .

Η αλλαγή του καιρού όμως και η φθινοπωρινή βροχή,
η πτώση της θερμοκρασίας και τα μακρυμάνικα,
τα βρεγμένα μπατζάκια και οι ομπρέλες που έσταζαν ,
δεν  μου επέτρεπαν άλλη επιλογή.

Ήρθε το φθινόπωρο ,φώναξε το αγέρι¨......

Και πως να αντισταθείς ,πως να μην κάνεις την ανατροπή του προγράμματος!!!.
Τα προγράμματα στο νηπιαγωγείο είναι για να τα ...ΞΕΠΕΡΝΑΜΕ !!!!!
Προγραμματίζουμε ούτως ή άλλως  ....¨χωρίς το νοικοκύρη ¨ ,που λέω και γω.

Και τελικά το ¨πρόγραμμα¨ μπαίνει από τα ίδια τα παιδιά , από τα ενδιαφέροντα τους εκείνη την συγκεκριμένη ώρα ...απ ότι τα ενθουσιάζει!!!
Με συνεπαίρνει η στιγμή που οσμίζομαι ένα project στον αέρα.
Δεν υπολογίζω τίποτα και ξεκινώ μαζί τους την ανατροπή και όπου βγει.....
.Γιατί τι θέλω τελικά από τον μαθητή μου;;
Αυτή ακριβώς την απόδειξη ,ότι είναι ζωντανός και νοήμων οργανισμός .
Ότι κάνει επιλογές ........


Καλά ο συνδυασμός Φθινόπωρο και αισθήσεις  δεν θα ήταν εξαιρετική προσέγγιση για σήμερα!!!

Να τι κάναμε...


¨ Γνωρίζω το Φθινόπωρο  μέσα από τις αισθήσεις μου¨
(....στο τσακ μπαμ ).


Το Φθινόπωρο  το ανακαλύπτω με τις αισθήσεις μου 
στο σχολικό μου περιβάλλον.


ΟΡΑΣΗ
Άνοιξα τα παράθυρα.
Έσβησα τα φώτα της αίθουσας και σκοτείνιασε...κάναμε ατμόσφαιρα!

Τι εικόνα έχει η αυλή μας;;;
Βλέπω τα γκρίζα σύννεφα .
Βλέπω τις σταγόνες.
Βλέπω την αστραπή .
Βλέπω ¨λιμνούλες¨ με νερά και ¨ποταμάκια¨.
Βλέπω οτι δεν έχει ήλιο και πουλιά.
Βλέπω ανθρώπους στο δρόμο μας να τρέχουν με τα καρότσια  (είχαμε λαϊκή),γιατί δεν έχουν ομπρέλα.
Βλέπω ανθρώπους με ομπρέλες .
Βλέπω τη γάτα κάτω από το αυτοκίνητο.
Βλέπω τα σκουπίδια να κολυμπάνε.
Βλέπω τα παιχνίδια μας βρεγμένα
...πάει δε θα βγούμε διάλειμμα σήμερα!!




ΑΚΟΗ

Ακούω τη δυνατή βροχή στη σκεπή.
Ακούω τον κεραυνό και φοβάμαι.
Ακούω τον αέρα.
Ακούω τη γυναίκα που έκλεισε το παράθυρο ,
για να μη βραχεί το σπίτι της .
Ακούω τους ανθρώπους της λαϊκής ,
να φωνάζουν δυνατά και να μαζεύουν τα πράγματα τους. 






ΑΦΗ

-Πρέπει να το αγγίξουμε το Φθινόπωρο για να το γνωρίσουμε παιδιά ! Πάμε;;;;
-Που πάμε;;;
-Έξωωωωω , στη βροχούλα....θέλετε;;;;
-Ναίιιιιιιι...
-Τι θα χρειαστεί να κάνουμε πρώτα;;;
-Να φορέσουμε τα μπουφάν γιατί κάνει κρύο .
-Ωραία .Ας βοηθήσουμε ο ένας τον άλλο να φορέσει το μπουφάν του.   Το νιώθετε το κρύο;;;Σε αυτό μας βοηθούν οι αισθήσεις μας.
Αυτή την εποχή είναι πολύ εύκολο να κρυώσουμε.Οι αισθήσεις μας βοηθούν να το αποφύγουμε αυτό!!!.


Στο μικρό μας υπόστεγο προστατευμένοι ,
χάρη στην αφή  ,
νιώθαμε τη  Φθινοπωρινή ψύχρα 
και την ανατριχίλα που άφηνε στο δέρμα μας.
Αργότερα  η αφή , μας βοήθησε 
να νιώσουμε την υγρασία της σταγόνας του νερού στη χούφτα μας ,το απαλό χάιδεμα της βροχής στα μαλλιά μας,
το πιτσίλισμα της στο πρόσωπο μας 
και τη δροσιά στο ολάνοιχτο  στόμα μας .
 Πιάσαμε και νιώσαμε τα υγρά μπατζάκια και παπούτσια μας.
Πιάσαμε βρεγμένα φύλλα που έτρεχαν με τη βροχή σαν καραβάκια!!!.Και ήμασταν προσεκτικοί να μην πέσουμε φυσικά!




ΟΣΦΡΗΣΗ

Όλη η ατμόσφαιρα είχε άρωμα φθινοπώρου.
Το χώμα της αυλής μύριζε  έντονα με τη χαρακτηριστική του οσμή.
Μυρίσαμε και τα ψάρια που τηγάνιζε μια γειτόνισσα...νιαμ νιάμ.
Σε αυτά μας βοήθησε η όσφρηση.





*ΓΕΥΣΗ
Η γεύση μας βοήθησε ,όταν ξαναμπήκα με στην τάξη ,
να γευτούμε τα υπέροχα εποχικά φρούτα μας.


Με αυτή την προσέγγιση στα χαρακτηριστικά του Φθινοπώρου, καλύφθηκαν βιωματικά και αβίαστα και οι πέντε αισθήσεις .
Τα παιδάκια μου αντιλήφθηκαν την σπουδαιότητα των αισθήσεων 
και  παράλληλα διασκέδασαν .




ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ 
ΕΜΠΙΣΤΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΜΟΙΡΑΣΜΑΤΟΣ.
υλικό:2 παιδικές ομπρέλες 

Τα παιδιά με δική μου παρότρυνση γίνονται ζευγαράκια.
Δύο  ζευγη κάθε φορά θα διανύουν μια μικρή συγκεκριμένη απόσταση ,κάτω από τη βροχή .
Στόχος  είναι να επιστρέψουν χωρίς κανείς από τους δύο να έχει βραχεί.

ΣΚΟΠΟΣ 
Τα παιδιά θα  έπρεπε να λύσουν μερικά  θέματα.
1. Τι πρέπει να κάνουμε  ώστε να μην βραχούμε;
(Να μοιραστούμε το χώρο της ομπρέλας κρατώντας τη στη μέση).
2.Πώς πρέπει να περπατάμε;
(με τον ίδιο ρυθμό βαδίσματος,συγχρονισμένα)
3.πώς θα το καταφέρουμε καλύτερα αυτό;
(αν πιαστούμε αγκαλιά!!!!!)


Δείτε τι καλά ....!!!!


Η αλήθεια είναι ότι τα παιδιά ξετρελάθηκαν ,
κυρίως γιατί έχουν συνηθίσει τις μανούλες να τα μπάζουν μέσα όταν βρέχει ... για να τα προστατέψουν! .
Απολογούμαι στις μανούλες αυτές που έβγαλα τα παιδάκια τους έξω στη βροχή , αλλά αν έβλεπαν πόσα έμαθαν και πόσο το ευχαριστήθηκαν , θα με δικαιολογούσαν νομίζω ,  χι χι !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!. 




Επιστροφή στην τάξη χωρίς ρεύμα λόγω καιρού (χωρίς κασσετόφωνο ,χωρίς φωτοτυπικό...κλπ)
Ήθελα να αποτυπώσουν  όμως την εμπειρία αυτή 
 και να κάνω και γω μια αξιολόγηση.
Έτσι  ,στο γόνατο που λένε...σκάρωσα μπροστά τους  ,
ένα φύλλο εργασίας ( Χ 25 ).
Καταγράψαμε ο καθένας ότι ¨κρατάει¨ από όσα βιώσαμε  με τις διάφορες αισθήσεις μας ...και τα πήγαν εξαιρετικά!!!!!!!!!!!!


Δείτε:





Μα νομίζω πως σας κούρασα λιγάκι ....μη με παρεξηγείτε ...ενθουσιάστηκα πάλι!!!




Θα σας αποχαιρετήσω για σήμερα ....με μία μου

                        ΘΕΤΙΚΗ  ΕΙΚΟΝΟΣΚΕΨΗ :   
                         


  ΑΝ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΤΕ ΝΑ ΚΟΙΤΑΖΕΤΕ  ΧΑΜΗΛΑ......



  ΣΤΡΕΨΤΕ ΤΟ ΒΛΕΜΜΑ ΣΑΣ   ΨΗΛΑ !!!
                                                                      (οι φωτό είναι απο το μπαλκόνι μου στο Κερατσίνι)





Σας χαιρετώ προς το παρόν.








                                                          PITSINA
                                                                          Η ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ

9 σχόλια:

  1. ΜΠΡΑΒΟ ΕΛΕΝΗ ΜΟΥ ,,, ΠΟΛΥ ΕΞΥΠΝΟ ,,ΜΑΡΕΣΕΙς ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΦΗΝΕΙΣ ΤΠΤ ΑΝΕΚΜΕΤΑΛΕΥΤΟ ,,ΕΤΣΙ ΜΠΡΑΒΟ ,,ΑΛΛΟΥ ΞΕΚΙΝΑΜΕ ΚΙΑΛΛΟΥ ΜΑΣ ΠΑΝΕ ΑΥΤΑ ,,ΠΟΣΟ ΔΙΚΙΟ ΕΧΕΙΣ ΣΑΥΤΟ ,,ΕΥΕΛΙΞΙΑ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ Η ΚΑΛΥΤΕΡΗ ΜΕΘΟΔΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Είναι σαν να σε βλέπω! Το βλέμμα που έχεις όταν γυρνάει το μυαλό για να κατεβάσει ιδέες, η έξαψη για το καταπληκτικό θέμα που βρήκες και κατάφερες να το φέρεις εκεί που όλοι ήθελαν, η χαρά της ικανοποίησης για το αποτέλεσμα! Ωραία τα είπε και από πάνω το τριαντάφυλλο!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΚΑΤΑΠΛΗΚΤΙΚΑ ΟΛΑ!!!!!!!!!!!! ΟΙ ΦΩΤΟ ΜΕ ΤΙΣ ΟΜΠΡΕΛΛΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΖΕΥΓΑΡΑΚΙΑ ΤΟΣΟ ΤΡΥΦΕΡΕΣ!!!!!!!!
    ΕΓΩ ΕΙΠΑ ΠΕΡΝΑΣ ΚΑΛΑ ΕΚΕΙ!
    ΦΙΛΑΚΙΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Όσα μπράβο κι αν σου πω είναι λίγα!!!Έχω μείνει άφωνη με αυτή την προσέγγιση! Ειδικά αυτό με τις ομπρέλες στη βροχή είναι σουπερ!!!!Ειλικρινά είσαι αξιοθαύμαστη. Θα έπρεπε να περνάς από τα νηπιαγωγεία και να μεταδίδεις απλά την αύρα σου και την τρέλα στο μάτι που γυαλίζει όταν οσφραίνεται το project!!!
    Καραθανάση Άννα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπράβο!!! Μαθένεις πολύ ωραία πράγματα στα παιδιά!!!
    Καλή σου μέρα!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Απίστευτη προσέγγιση!! Μπράβο!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. υπεροχη παιδαγωγος!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. καταπληκτική προσέγγιση . Σ΄ευχαριστούμε που τη μοιράστηκες μαζί μας . Περιμένω να έρθει και εδώ η βροχή για να το κάνουμε και μεις !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή