ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ
ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΙΝΟΜΕΝΟ
''ΑΣΤΕΓΟΙ''
Εδώ και καιρό έχουμε ολοκληρώσει στο νηπιαγωγείο
το σχέδιο εργασίας μας για τους άστεγους ,
αλλά επειδή μεσολάβησαν γιορτές και σχόλες...
δεν σας το παρουσίασα.
Η αγαπημένη μου φίλη Σέβα ωστόσο,
μου ζήτησε να σας το παρουσιάσω ,
μήπως και χρειαστείτε κάτι από όσα κάναμε,
προκειμένου να εργαστείτε και σεις πάνω σε αυτό το θέμα.
Θα προσπαθήσω να είμαι επιγραμματική
και να αφήνω τις φωτογραφίες να ΄΄μιλάνε''....
(δύσκολο χαχα)
Πατήστε
για να διαβάσετε το παραμύθι που δημιούργησα για το θέμα αυτό. Όπως με συμβούλεψε η αγαπητή μου φίλη Α.Κ, παιδοψυχολόγος και γνωστή για την ευαισθησία της σε ότι αφορά τον άνθρωπο,
η ιστορία χρειάζεται πιθανόν μερικές διορθώσεις
ακόμα για να τελειοποιηθεί....επιφυλάσσομαι ....
Ωστόσο ικανοποιεί σε μεγάλο βαθμό τον στόχο του και αν επιθυμείτε μπορείτε να το αξιοποιήσετε
και στην τάξη ή το σπιτικό σας..
Ας δούμε μερικά ακόμα που κάναμε λοιπόν .........
ΤΟ ΦΩΤΟ-ΤΑΜΠΛΩ
Δημιουργήθηκε σταδιακά από τους γονείς ,
που αναζήτησαν μαζί με τα παιδάκια τους
φωτογραφίες για το θέμα
και τις εκτύπωσαν με δικά τους έξοδα,
παρά τις οικονομικές δυσκολίες...Ευχαριστούμε!!!!.
Κατανοείτε πως από όλα όσα κάναμε...
ΑΥΤΟ ΗΤΑΝ ΤΟ ΟΥΣΙΩΔΕΣΤΕΡΟ
ΣΗΜΕΙΟ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ,
αφού γονείς και παιδιά
είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν.....
ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΖΟΥΝ
ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ ,
μετά την δραματοποίηση του....
- Η γραφή έγινε από λίστες αναφοράς της τάξης ,που έφτιαξα για τα παιδιά.
είναι καταπληκτικά , αλλά δεν θα τα χωρούσε το μπλογκάκι μου.....
ΠΕΡΙΓΡΑΦΩ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ
ΠΡΙΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ,
ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΚΥΡΙΩΣ ΕΠΙΘΕΤΑ.
(γλώσσα)
Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ
(κοιν/συναισθ .αναπτυξη / γλώσσα)
<<Καλέ μας Θεούλη,
πρόσεχε τους άστεγους,
για να μην κρυώσουν.
Δώσε τους φαγητό,
νερό, ρούχα ,σπίτι και κρεβάτι.
Σε ευχαριστούμε
που εμείς τα έχουμε όλα.
Εμείς τα παιδιά,
λυπόμαστε τους άστεγους,
που είναι στο δρόμο
με λυπημένη καρδιά!!
Κάνε τους χαρούμενους.
Σε ευχαριστούμε Θεούλη!!!
τα παιδιά
ΑΝΑΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ
(για τις ανάγκες της Γλώσσας)
Γράψαμε όσα είπαμε σε καρτέλες.....
Μπερδέψαμε και ανασυνθέσαμε την προσευχούλα,
παρατηρώντας το πρότυπο.
ΠΡΟΣΕΥΧΗ-ΑΦΙΣΑ
Κολλήσαμε τα λογάκια στη σωστή σειρά....
πάνω σε εφημερίδα
και ζωγραφίσαμε με κηρομπογιά
λωρίδες κανσόν για κορνίζα!!!
Η προσευχή στολίζει την πόρτα μας ακόμα......!!!
Για να μην σας κουράσω άλλο,
σας καληνυχτίζω προς το παρόν,
με μια
υπέροχη σύνθεση ελεύθερου κολλάζ
που έκανε τότε ο Ηλίας μας!!!!
''Το βασίλειο της αγάπης''. !!!!!
Συνεχίζεται......
PITSINA
Η περήφανη νηπιαγωγός
The proud Greek Kindergarten teacher
Με συγκίνησες. ΠΌΣΟ ΑΝΘΡΏΠΙΝΟ! ΠΟΣΟ ΑΛΗΘΙΝΟ! ΤΑΠΑΙΔΙΑ ΠΩΣ ΤΟ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΑΝ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ παιδική ψυχή Αριάδνη μου ,το ξέρεις καλά,δεν είναι διαβρωμένη...ακόμα...Τα παιδιά έχουν μόνο αγάπη για όποιον υποφέρει.... πιστεύω ότι κάτι θα τους μείνει.. αν κρίνω από τον ενθουσιασμό και τον προβληματισμό με τον οποίο αντιμετώπισαν το θέμα.Θεωρώ πως δεν προχώρησα περισσότερο απο όσο μπορούσαν να αντέξουν...Περισσότερο τα άκουγα...Αλλά θα ήθελα προτάσεις διορθώσεις και επεκτάσεις... Όλοι μαζί αν γίνεται να καλύψουμε το κενό που υπάρχει στο θεμα αυτό, για τη βαθμίδα μας. Πραγματικά στην αναζήτησή μου δεν μπόρεσα να βρω κάτι ....Ευχαριστω
Διαγραφήπραγματι καταπληκτικο αν και δυσκολο θεμα ,,και παρολους τους ενδοιασμους σου νομιζω το προσεγγισες με την ευαισθησια που εσυ εχεις ... περιμενω την συνεχεια ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕχω μερικά πραγματάκια ακόμα Σέβα μου.Φοβάμαι πως επειδή το υλικό είναι φωτογραφικό...θα χρειαστεί να πληρώσω στον μπλογκερ για να αγοράσω επιπλέον χώρο.....Ευχαριστώ πολύ για τα ωραία λόγια....μετράνε πολύ οι κουβέντες σου....
Διαγραφήπολυ ευαισθητη προσεγγιση!!ειναι πραγματικα δυσκολο και ριψοκινδυνο να αγγιζεις τετοια θεματα αλλα δυστυχως ειναι πλεον διπλα μας και δεν μπορουμε να κλεινουμε τα ματια!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑκριβώς με αυτές τις σκέψεις...το τόλμησα......Με παίδεψε να φτιάξω υλικό... αλλά κάτι κάναμε....ε !!Σε όποιο θέμα δουλέψαμε από τότε...πάντα τρυπώνουν και τους άστεγους.....τυχαίο;;;
ΔιαγραφήΜπράβο Πιτσίνα!!!Πολύ καλή δουλειά, με ευαισθησία και τόλμη!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ Αννα μου.....
ΔιαγραφήΘα τοποθετηθώ…. Πραγματικά δεν μπορώ να σιωπώ άλλο!!!! Νιώθω ότι συνυπογραφώ με τη σιωπή μου και αυτό αντίκειται στις αρχές μου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣας παρακολουθώ πολλές μέρες και αναρωτιέμαι μέχρι πού θα το φτάσετε. Αναφέρομαι όχι μόνο στη δημιουργό αλλά και στους «οπαδούς» της. Προσπάθησα να σας ακούσω ελπίζοντας ότι απλά δεν ξέρετε τι κάνετε, αλλά η προσευχή που δημιουργήσατε εμπεριέχει όλα αυτά που θέλετε να διδάξετε.
Αναρωτιέμαι που τα μάθατε όλα αυτά;
Εσείς αναρωτιέστε τι διδάσκετε;
Σας προτρέπω να αξιολογήσετε το έργο σας στο πλαίσιο μας αναστοχαστικής διαδικασίας. Αποστασιοποιηθείτε και δείτε τι νομιμοποιείτε. Διαπραγματεύεστε ένα κοινωνικό-πολιτικό ζήτημα, το έχετε καταλάβει;
Ελένη Αργεντοπούλου
Καλησπέρα και από μένα.Ευχαριστώ κατ αρχήν ειλικρινώς , που με διαβάζετε και που μπήκατε στον κόπο να συγγράψετε για χάρη μου αυτό το κείμενο.Το προτιμώ που ''σπάσατε τη σιωπή σας''...ο διάλογος πάντα βοηθά να δούμε καθαρότερα τα πράγματα και ελπίζω να βοηθηθώ και τώρα!!!Διάβασα με προσοχή τα γραφόμενα σας...Παρ όλο που δεν γνωρίζω με ποιο άτομο έχω την τιμή να μιλάω,αφού δεν έχω στοιχεία σας...πραγματικά θα με ενδιέφερε να διατυπώσετε με σαφήνεια την άποψή σας.Στο σημείο αυτό να τοποθετηθώ και εγώ και να πω...α.την προσευχή την δημιούργησαν τα ίδια τα παιδιά , μια παγωμένη μέρα του Φλεβάρη, αυθόρμητα... άρα δεν δίδαξα κάτι εγώ... αλλά διδάχθηκα...β.Πιθανά λάθη μου επί του σχεδίου αυτού ,που υπονοείτε, δεν οφείλονται σε καμία προσωπική μου πρόθεση να νομιμοποιήσω κάτι παράνομο...κλπ... Πως άλλωστε θα μπορούσε να γίνει κάτι τέτοιο...;;;Οφείλονται προφανώς όμως στο γεγονός, ότι κανείς (από όσους θα έπρεπε και γνωρίζουν περισσότερα από μένα...)δεν μπήκε στον κόπο ή δεν τόλμησε να αγγίξει το θέμα αυτό.... ώστε να βρω και εγώ η απλή νηπιαγωγός καταλληλότερο υλικό ,όταν προέκυψε το θέμα στην τάξη μου.Αν κάτι διαπραγματευτήκαμε στην τάξη μας, είναι ο σεβασμός στο δικαίωμα κάθε ανθρώπου να ζει με αξιοπρέπεια .Μέχρι εκεί...Όλα τα άλλα δεν είναι δικό μου αντικείμενο...Αξιολογώντας το έργο μου ,με αναστοχαστική διάθεση βλέπω ότι τουλάχιστον εγώ προσπάθησα με τις λίγες γνώσεις μου και πολύ ευαισθησία...να ακούσω τις εικόνες που το κάθε παιδί είχε να μου περιγράψει,απο τα βιώματα ή τις εντυπώσεις του ...και αυτό με πλούτισε ως άνθρωπο και εκτόνωσε τις παιδικές ανησυχίες ....Σίγουρα θα υπάρχουν λάθη...και είμαι έτοιμη να τα διορθώσω...Παρακαλώ προτείνετε μου σχετικές πηγές επαϊόντων..,θα με ενδιέφερε πολύ αυτό!!!. Πληροφοριακά πάντως στο αναλυτικό πρόγραμμα του νηπιαγωγείου θα δείτε ότι διαπραγματευόμαστε μεταξύ άλλων,θέματα επικαιρότητας,κοινωνικά και συναισθηματικά καθημερινά....Την πολιτική ,την αφήνουμε για εκείνους που ...ξέρουν να την ασκούν .......Ευχαριστώ πολύ για την επίσκεψη σας.
Διαγραφήpitsina μου, γλυκειά ... τι ωραία αυτά που κάνεις! ... Πες μου πότε θα είναι η ψηφοφορία στα Τοπ Μπλογκσ να σε ψηφίσω! Εκπληκτική η ιδέα σου!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕυχαριστώ πολύ....να είσαι καλά!
ΔιαγραφήΣυγχαρητήρια για την ευαισθησία και την προσοχή με την οποία χειρίστηκες το θέμα!!! Ρισκάροντας να χαρακτηριστώ κι η ίδια ως "οπαδός" από την κυρία Αργεντοπούλου, της οποίας την ιδιότητα δε γνωρίζω, θα ήθελα να πω πως το να γυρνάς την πλάτη απέναντι σε όσα προβληματίζουν τα παιδιά "μας" αντίκειται στις δικές μας αρχές! Όταν ένα θέμα τόσο σοβαρό θίγεται από τα ίδια τα παιδιά, όταν βλέπεις την ανησυχία τους για όλη αυτή την κατάσταση που βιώνουν, απλά τολμάς! Τολμάς να είσαι εκείνος που θα προσπαθήσει να αποφορτίσει την ψυχούλα τους και να τα βοηθήσει να συναιστανθούν και να εκφραστούν στη δική τους γλώσσα για όλα αυτά...με ζωγραφιές και προσευχές!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔέσποινά μου κάθε ένας επιλέγει πως θα χειριστεί το θέμα που προκύπτει στην τάξη.Κάνει ότι δεν το άκουσε ή βουτάει στα βαθιά και ανακαλύπτει και αποκαλύπτει......Είναι θέμα επιλογής τελικά η αλήθεια ε....!!Σε ευχαριστώ για το σχόλιο....μάλλον γράφαμε ταυτόχρονα...
ΔιαγραφήMε τη σειρά μου να τοποθετηθώ και εγώ.Σεβαστή η άποψη της κυρίας Αργεντοπούλου αλλά εγώ στη τάξη μου δε θα μπορούσα να προσπεράσω αθόρυβα μια αφορμή που θα μου δινόταν από τα ίδια τα παιδιά για εικόνες που συναντούν καθημερινά,ερχόμενα στο σχολείο ,πηγαίνοντας μια βόλτα,βλέποντας τηλεόραση,ακούγοντας τους μεγάλους να μιλούν .Νομίζω πως και η συνάδελφος αυτό έκανε και μάλιστα κατά τη δική μου ταπεινή άποψη ,πέτυχε πολλούς μαθησιακούς στόχους του Νηπιαγωγείου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπαδός δεν είμαι κανενός,απλά θαυμάζω,αξιολογώ τη δουλειά των συναδέλφων και προσπαθώ καθημερινά να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος ,βοηθώντας και τους συνανθρώπους μου.
Εσείς Κ. Αργεντοπούλου αν κρατούσατε από το χέρι το παιδί σας και βλέποντας έναν άστεγο ,σας ρωτούσε για αυτόν ,τι θα απαντούσατε στο μικρό αυτό παιδί;
Μακάρι το Νηπιαγωγείο να είχε τη δύναμη της νομιμοποίησης,όπως το θέτετε,τότε θα άλλαζαν πολλά πράγματα στη κοινωνία μας!!!
Αννη ευχαριστώ που τοποθετήθηκες
ΔιαγραφήΤο νηπιαγωγείο είναι ζωντανό κύτταρο της κοινωνίας δεν μπορεί να μένει αμέτοχο στα οποιαδήποτε κοινωνικά προβλήματα .. για πολιτικά δεν μίλησε κανείς ,,τα παιδιά ήδη έρχονται και μας λένε καθημερινά πράγματα που δεν περιμένουμε κι εμείς ότι θα τα προβλημάτιζαν Ποια είναι η δουλειά μας;΄να τα ακούμε μόνο και να πηγαίνουμε παρακάτω ΣΑΝ ΝΑ ΜΗΝ ΤΡΕΧΕΙ ΤΠΤ ;'η να αφουγκραζόμαστε τις ανησυχίες τους και με ερέθισμα αυτά που μας λένε να προσπαθούμε να υιοθετησουν στάσεις ζωής ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠου το φοβερό κακό .... το να μην συμφωνείτε δικαίωμα σας όπως και του καθενός να εκφράζει την γνώμη του ,, ελευθερία λογού έχουμε..το να ονομάζεται ώμος οπαδούς άτομα που χουν την ίδια γνώμη και την τεκμηριώνουν ,,, μου ακούγεται λίγο παράλογο ..
Χαιρομαι που τοποθετήθηκες!!
Διαγραφή# ομως@ διρθωση
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα πάντως κάποια απάντηση.....πραγματικά με ενδιαφέρει να βελτιωθω ή να δω μια άλλη οπτική...Τουλάχιστον να καταλάβω..
ΑπάντησηΔιαγραφήΠέρασε από το μπλογκ μου, σε έχω προσθέσει σε ένα παιχνίδι το tag tag!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://maros-kindergarten.blogspot.com/2012/03/tag-tag-mama-from-greece.html