Δευτέρα 31 Οκτωβρίου 2011

ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ...στην τάξη μας .




Καλησπέρα σας  !!!
ΗΜΕΡΑ ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗΣ ΣΗΜΕΡΑ......και εγώ στην απογευματινή βάρδια.....
Είπα να προσεγγίσω το θέμα και η συζήτηση περιστράφηκε περισσότερο ,
 στο πως πρέπει να αντιλαμβανόμαστε το χρήμα (με σύνεση και πνεύμα οικονομίας) 
και λιγότερο στην ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΣΗ αυτή καθ αυτή...για ευνόητους λόγους....


Μέρος του εποπτικού υλικού μας ...στο πάτωμα....




Αγγίζουμε ,ακούμε,παρατηρούμε,μετράμε ....γνωρίζουμε παλιότερα νομίσματα και χαρτονομίσματα ελληνικά και ξένων χωρών...
Πως γίνονταν οι συναλλαγές παλιά ;;;
Είναι αλήθεια πως η διαδρομή του χρήματος , μέσα στους αιώνες ...μας μιλάει για τον πολιτισμό και τις συνήθειες των ανθρώπων.




Παρουσίασα στα παιδιά το γουρουνάκι κουμπαρά.
Τι το χρειαζόμαστε;;; Όλοι ήξεραν...Φαίνεται πως οι οικογένειες έχουν δουλέψει πάνω σε αυτό το θέμα.Αποκαλύφθηκε ότι όλοι έχουν από έναν κουμπαρά στο σπίτι.....


Ο ΚΟΥΜΠΑΡΑΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΜΑΣ




ΕΠΕΙΤΑ......



ΤΟ ΟΝΟΜΑ.....




Οι πρώτες αυθόρμητες απαντήσεις των παιδιών :


ΑΠΟΦΑΣΙΣΑΜΕ ,
κάθε ΤΕΤΑΡΤΗ  ,
να φέρνουμε ένα κέρμα  ο καθένας ..
ως τα Χριστούγεννα .
Θα δούμε τι θα το κάνουμε ως τότε το ποσό..........








ΔΡΑΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ:




Ο ΜΥΘΟΣ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΙΑ ΜΙΔΑ



Ο  Μίδας ηταν φιλοχρήματος βασιλιάς..όλο μετρούσε τα λεφτά του...



Όταν κάποτε τον επισκέφθηκε ένας σάτυρος του θεού Διονύσου ,
 ο Μίδας τον φιλοξένησε με μεγάλη ευγένεια ...
Ο θεός Διόνυσος λοιπόν ,για να τον ευχαριστήσει για τη φιλοξενία του ,είπε πως θα του πραγματοποιούσε μια ευχή...


Ο Μίδας χωρίς δεύτερη σκέψη ...ζήτησε ότι πιάνει να γίνεται χρυσάφι..!!!




       Όταν όμως πείνασε και ζήτησε να φάει και να πιει , 
       όλα όσα άγγιζε γίνονταν χρυσά........και τα πετούσε πέρα...



 Έβαλε τα κλάματα  πέφτοντας στα γόνατα μετανιωμένος .
-Αχ.... τι τά θελα όλα αυτά...
Τώρα δεν μπορώ ούτε να φάω ,ούτε να πιω....είμαι ο φτωχότερος όλων...


Τα κλάματα του τα πικρά , ..τα άκουσε η κόρη του  και ήρθε τρέχοντας στη σάλα.....


-Τι έχεις πατέρα μου καλέ;;;;




  Και ο Μίδας , εκεί που ξεκίνησε να της διηγείται το πάθημα του , ...ξεχάστηκε και την αγκάλιασε με απερισκεψία....
Τότε ...όπως όλα όσα άγγιζε ο Μίδας..., 
η κόρη του έγινε ολόχρυση ,σαν άγαλμα......






Απαρηγόρητος ο πατέρας Μίδας  ,άρχισε να επικαλείται μετανιωμένος , το θεό Διόνυσο.....

Και εκείνος εμφανίστηκε μπροστά του και έδωσε τη λύση....


-Ο Μίδας θα κολυμπήσει  στον μυθικό  ποταμό Πακτωλό και θα ξεπλυθεί  .
 Λεγόταν , ότι όταν έπεσε μέσα ο Μίδας ,τα νερά έγιναν χρυσά και στον πυθμένα του το ποτάμι αυτό έκρυβε θησαυρούς ....
Γι αυτό και λέμε , ως σήμερα τη φράση :
¨ ΠΑΚΤΩΛΟΣ ΧΡΗΜΑΤΩΝ¨...εννοώντας πάρα πολλά χρήματα και πλούτη.




ΖΩΓΡΑΦΙΣΑΜΕ 
   Να πως αποτυπώθηκε από τα παιδιά , η δραματοποίηση του      μύθου αυτού :





   Ε... ας φτιάξουμε και κάτι ...






Η ΚΑΤΑΣΚΕΥΟΥΛΑ ΜΑΣ :

¨ΤΣΟΧΙΝΑ ΠΟΡΤΟΦΟΛΑΚΙΑ¨



Φύλλο τσόχας ,συρραμένο στο τσακ-μπαμ εσωτερικά 
και τα παιδιά στολίζουν με πουλίτσες .
Γρήγορη κατασκευή ...γιατί μας περίμενε και το διάλειμμα......






Ααααα να μην ξεχάσω να σας δείξω το έργο της Μαργιάννας μου .
Δεν είναι μια απλή ζωγραφιά ...
Είναι ,
Η ΛΥΣΗ ΣΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ....


Με τούτη τη ¨μαγική εικόνα¨της κορούλας μου(οικονομολόγος θα γίνει αυτό το παιδί μου μία μέρα των ημερών)...σας καληνυχτίζω 




Σας ζητώ και γω ¨ψήφο εμπιστοσύνης¨ (είναι πολύ επίκαιρο θέμα......)χαχαχα .










PITSINA
Η ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ



6 σχόλια:

  1. χαχαχαχαχαχαχααχα! Η Μαργιάννα στα βήματα της μαμάς της! Μπράβο βρε Μαργιάννα μας έλυσες το πρόβλημα. Τώρα μένει μόνο η μαμά σου να μας βρει λύση που θα βρούμε το δέντρο αυτό. Σίγουρα μετά από αυτό θα σε ψηφίσουν όλοι! Ως τι θέλεις; Καλύτερη παιδαγωγός; Ευρεσιτεχνίτρια; Καλύτερη έμπνευση; Μεγαλύτερη μεταδοτικότητα;(είδες; άρχισα να Πιτσινίζω! χαχαχαχααχαχα)! Να ‘σαι καλά Ελενίτσα και όλη σου η οικογένεια μαζί!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κυρίες μου και κύριοι ,αξίζει να δείτε την σημερινή ανάρτηση αυτού του μπλογκ...θα το λατρέψετε....!!!!

    http://froufroukataskeves.blogspot.com/2011/10/blog-post_31.html

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συγχαρητήρια Πιτσίνα !
    Πολύ ωραίο το πρόγραμμα σου στην τάξη για την ημέρα αποταμίευσης!
    Τα τσόχινα πορτοφολάκια υπέροχα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Α,ρε Πιτσίνα...τέλεια ανάρτηση,τέλειες δραστηριότητες ,τέλειες κατασκευές,τέλειες λύσεις!!!!Μήπως σου αξίζει κάτι παραπάνω τελικά;Θέλω ΠΙΤΣΙΝΑ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ!Ναι ,κάτι άτομα σαν και σένα που να το χουν και να είναι εργατικά χρειαζόμαστε!!!Μπράβο σου κοπέλα μου για άλλη μια φορά!!!!!Η λύση της κορούλας σου είναι το κάτι άλλο...φυτέψτε γιατί χανόμαστε!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΑ ΚΑΙ ΜΕ ΕΞΥΠΝΟ ΤΡΟΠΟ ΕΞΗΓΗΣΕΣ ΣΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΑΓΑΠΑΝΕ ΤΟ ΧΡΗΜΑ. ΜΠΡΑΒΟ ΣΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή