Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011

Eπικαιροποιημένη γνώση στο νηπιαγωγεiο-To Japanesse KIDS with love

Μα τι έννοείς πάλι;

Το mini σχέδιο έργασίας αυτό, το αφιερώνουμε στα παιδάκια της μακρινής Ιαπωνίας με πολύ αγάπη.

Και τη Δευτέρα το πρωί, ένα- ένα τα παιδιά μου, έρχονταν με λαχτάρα να με ενημερώσουν για τα νέα .-Κυρία είδατε ειδήσεις ..που να σας τα λέμε!!
Η γενική συζήτηση επεκτάθηκε στην παρεούλα μας. Όλοι κάτι είχαν δει...Ήταν φυσικό.. ζούμε στην εποχή της είκόνας .Ποιός όμως μας εμποδίζει να αξιοποιόυμε την πληροφορία της εικόνας στην σχολική τάξη ;ΠΏΣ ΘΑ ΜΠΟΡΟΎΣΑ ΝΑ ΜΙΛΆΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΑΠΛΏΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ ΈΤΣΙ ΈΛΕΓΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ; ΟΛΑ ΜΟΥ ΕΙΠΑΝ ΟΤΙ ΦΟΒΗΘΗΚΑΝ....
ΠΩΣ ΝΑ ΚΡΥΦΤΕΙΣ ΑΠ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ..ΕΤΣΙ ΚΙ ΑΛΛΙΩΣ ΤΑ ΞΕΡΟΥΝ ΟΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΟΙΤΑΖΟΥΝΕ ΜΕ ΜΑΤΙΑ ΑΝΟΙΧΤΑ.. 
ΣΑΝ ΝΑ ΣΟΥ ΛΕΝ΄ ΠΕΣ ΜΟΥ ΤΗΝ ΑΛΗΘΕΙΑ ΤΩΡΑ!!. 
Και ορίστε τι είπαν στον δημοσιογράφο που τα ρωτησε γιά το ρεπορτάζ του:



Μα πώς έγινε αυτο κυρία;
Πριν απαντήσω χρειάστηκα τις δικές τους υποθέσεις .Πράγματα στο περίπου που είχαν ακούσει ή φανταστικές προσεγγίσεις ,τύπου... ένα τέρας το έκανε!!

Εγώ το προηγούμενο βράδυ, πάλευα να βρω τρόπο να αναπαραστήσω ΤΟ ΜΕΓΑΛΟ ΚΥΜΑ,μιάς και για τον απλό σεισμό, είχαμε κάνει τον Οκτώβρη αναλυτικά.


ΤΟ ΠΕΙΡΑΜΑ ή ΤΟ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΟ ΤΣΟΥΝΑΜΙ

ΥΛΙΚΑ απλά:

  • 1 πιατάκι πλαστικό
  •  ορφανά καπάκια που συλλέγουμε κάτω απο τα τραπεζάκια
  • νεράκι του θεού 
μικρούτσικο ρεταλάκι μπλε γοφρέ για να βαφτεί το νερό
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
)Το όλο εγχείρημα καλύτερα να διεξαχθει΄μέσα σε ταψι γιατι το καλό τσουνάμι τα κάνει όολα
θάλασσα, με το φαινόμενο της υπερχείλισης νερού, που εμφανίζει μετά απο δονήσεις .
Χτίζουμε τις υποτιθέμενες οικοδομες καθ ΄υψος με καπάκια .Σείουμε το ταψί μας αναλόγως τα ρίχτερ.-Εξηγούμε διαρκώς τι γίνεται σε κάθε περίπτωση .Εδώ βγαίνουν μαθηματικά :δυνατός -σιγανός ,μικρής -μεγάλης διάρκειας κλπ    γλώσσα :κλίμακα ρίχτερ ,δόνηση,επίκεντρο,τσουνάμι κλπ.
Μας περιγράφουν τα ίδια τι κάναμε στο πείραμα και αν θέλουν το ζωγραφίζουν-αποτύπωση.

ΤΙ ΕΙΔΑΜΕ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ:
Ευχαριστώ τη συνάδελφο μου Μ., που υπο την επίβλεψη της ,τα παιδάκια μου είδαν βιντεάκια του γεγονότος στο διαδίκτυο.


Δέστε όλοι πόσο επηρρεασμένα ήρθαν τα παιδιά απο το πρωί.Πόσο απίστευτα τρομακτικό ,είδαν τα μάτια τους... το μπλε χρώμα.
 
πιό πολύ τρομαξαν τα μικρά παιδιά...
....κάποιος φωναζει βοήθεια
....επιχείρηση διάσωσης
το κύμά ,μερικές φορές..... είναι πολύ μεγάλο!!!!!!!



ΠΩΣ ΝΑ ΜΗΝ ΦΟΒΗΘΕΊ ΈΝΑ ΠΑΙΔΙ....!!!
ΚΑΙ Ο ΦΟΒΟΣ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΗΝ ΠΟΡΤΑ ΣΤΑ ΚΑΚΑ ΟΝΕΙΡΑ..

Γιά τους εφιάλτες όμως υπάρχει ή λύση.............................

ΟΝΕΙΡΟΠΑΓΙΔΕΣ
Αύριο κάθε παιδί θα την βάλει συμβολικά πάνω απο το κρεβάτι του.

ΚΆΝΑΜΕ ΚΑΙ ΜΕΓΆΛΗ ΟΝΕΙΡΟΠΑΓΊΔΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΞΟΎΛΑ ΜΑΣ  .Να παγιδεύει τη γκρίνια, τους τσακωμούς με τους φίλους, τις κακές λέξεις, τις κακές σκέψεις ,τον πόνο μας ,τις αρρώστιες.....αύριο θα τα γράψουμε αυτά γιατί δεν προλάβαμε.
Εξηγουμε για πολλοστή φορά, οτι τέτοιοι σείσμοι δεν γινονται στην Ελλάδα αλλά πάντα πρέπει να είμαστε προετοιμασμένοι και ψύχραιμα να ακολουθούμε τις οδηγίες σεισμού που εχουμε μάθει.Αύριο θα κλείσουμε με επαναλληπτικές ασκήσεις ετοιμότητας .

ΟΜΩΣ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΜΑΣ ΈΙΧΕ ΤΕΛΙΚΑ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΌ ΣΤΌΧΟ .
Καθ όλη τη διάρκεια του σχεδίου τα παιδιά έκαναν αναφορά στα καημένα τα γιαπωνεζάκια 
που ταλαιπωρούνται αυτές τις μέρες και.... έφτιαχναν ζωγραφιές για χάρη τους .   


4 σχόλια:

  1. Είσαι υπέροχη!!Σου αξίζουν πολλά μπράβο για όλα!!Επίσης να σου πω ότι τα μυνήματά σου τα έχω πάρει όλα μην ανυσηχείς!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πραγματικά η ωραιότερη προσέγγιση που θα μπορούσε να γίνει. Και επειδή τα είδα κ από κοντά μπορώ να πω ότι οι ονειροπαγίδες είναι φανταστικές!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εισαι πολύ ευγενική.
    Τα λόγια απο καποιον που ξέρει τη δουλεια μας είναι πολύτιμα.
    Α!Ευχαριστώ για τα σεμινάρια .....χαρά στο κουράγιο σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Φοβερή αξιοποίηση του συμβάντος, χαίρομαι να βλέπω συναδέλφους που δε διστάζουν να "ξεβολευτούν" απ'τη συνηθισμένη ροή του προγράμματος για να μιλήσουν για τα ουσιαστικά πράγματα που συμβαίνουν γύρω μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή