ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΕΜΟΣ ;;
Τι σημαίνει πολεμώ;;;;
Τι είναι ειρήνη τελικά ;
Ο καθένας δίνει την ερμηνεία του.....
Μα που θα βρούμε τις σωστές απαντήσεις;;;
Φυσικά στο λεξικό !!!!!.
Ας ρίξουμε μια ματιά με αυτή την αφορμή ,στο λεξικό....μαζί με τα παιδιά.
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟ ΤΑΞΙΔΙ ΑΥΤΟ ,
ΜΙΑ ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ,
ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΕΙ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ
ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΛΕΞΙΚΟΥ .
Πολλές δραστηριότητες , μπορούν να προκύψουν από τη μελέτη του λεξικού στην τάξη .
Το λεξικό , μπορεί να ενταχθεί και στην καθημερινή ρουτίνα της παρεούλας με εξαιρετικά οφέλη .
ΕΡΓΑΣΙΟΥΛΑ
- Δίνουμε φωτοτυπία της σελίδας ,που περιέχει τη λέξη , που μας ενδιαφέρει .Θα βρουν το αρχικό γράμμα πχ: το π (πόλεμος)
- θα ¨διαβάσουν¨ τη λέξη πόλεμος ,
ταυτίζοντας την καρτέλα , που τους έχουμε δώσει με τη λέξη αυτή..
- Θα κυκλώσουν τη λέξη με το μολύβι τους .
- Στο πίσω μέρος του χαρτιού , καθένας θα ζωγραφίσει με ξυλομπογιές τον πόλεμο(ή την ειρήνη),όπως τον φαντάζεται.....,και
- θα αντιγράψει ,όπως μπορεί τη λέξη από την καρτέλα.
- Θα διαβάσουμε στα παιδιά την ανάλυση και την ερμηνεία της λέξης.
Είναι ευκαιρία επίσης ,
- να προσεγγίσουμε σημασιολογικά τις λέξεις ,ανάλογα με την περίσταση και με την έκφραση στην οποία τις συναντούμε,
πχ:
Οι Έλληνες πολέμησαν με τους Γερμανούς.
Μέρες πολεμώ να σε βρω στο τηλέφωνο
Παίζουμε πόλεμο;
Οι Έλληνες το 1940 , πολέμησαν στο Αλβανικό μέτωπο .
Κυκλοφορώ με το μέτωπο καθαρό.....κλπ
- Μπορούμε να διαβάσουμε στα παιδιά και άλλες λέξεις (από το ίδιο αρχικό γράμμα) και να εξηγούμε , όσες δεν γνωρίζουν .
- Αν θέλουν αντιγράφουν επίσης ,όποια λεξούλα τους άρεσε.
- Μαθαίνουμε επιπλέον ,σύνθετες ,αντίθετες και συνώνυμες λέξεις.
Πέρα απο αυτό...
- Μπορούμε να δημιουργήσουμε το λεξικό της ταξούλας μας :
Σε μπλοκ ζωγραφικής με 24 φύλλα ,
κολλάμε αριστερά κάθε σελίδας το γράμμα και μικρές ζωγραφιές και λέξεις των παιδιών στα δεξιά .Το λεξικό παραμένει στη γωνιά γραφής και εμπλουτίζεται σε κάθε ευκαιρία .Κάθε λέξη με την εικονογράφηση της ,θα τακτοποιείται στην ανάλογη σελίδα .
- Πιθανές νέες λέξεις για επεξεργασία στην τάξη : ΠΟΛΕΜΟΣ, ΕΙΡΗΝΗ , ΑΝΑΚΩΧΗ ,ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ , ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΗ ,ΚΑΤΟΧΗ , ΜΕΤΩΠΟ ,ΣΥΝΑΓΕΡΜΟΣ , ΣΥΣΣΊΤΙΟ , ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ , ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ , ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗ ...κ.α
Τις παραπάνω λέξεις , τις χρησιμοποιούμε κατά την περιγραφή και αφήγηση των γεγονότων του 1940,αλλά τις ακούν τα παιδιά και από τα ηχητικά ντοκουμέντα που θα προβάλλουμε στην τάξη. Επιπλέον είναι λέξεις που θα ακούσουν στις ειδήσεις και στα επετειακά αφιερώματα στην τηλεόραση.
Τα παιδιά είναι πιθανό να δείξουν μεγάλο ενδιαφέρον , για μια καινούρια λέξη από αυτές ,οπότε η χρήση του λεξικού θα μας λύσει τα χέρια.
Από τη μια θα γίνουμε ακριβέστεροι στις απαντήσεις μας ,
από την άλλη τα παιδιά ,παρατηρώντας μας να διαβάζουμε από το λεξικό , κατανοούν τη σπουδαιότητα του λεξικού και μαθαίνουν να το σέβονται ...κι ας μην έχει εικόνες όπως τα παραμύθια.
Τα λεξικά είναι μια ειδική κατηγορία από μόνα τους και δεν πρέπει να λείπουν απο τη σχολική μας βιβλιοθήκη
...και στο νηπιαγωγείο...!!!
PITSINA
Η ΠΕΡΗΦΑΝΗ ΝΗΠΙΑΓΩΓΟΣ
από NICKY:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚάναμε αλλαγές βλέπω, ανακαίνισες το σαλόνι!Καλορίζικο!Υπέροχες και οι προηγούμενες αναρτήσεις σου στέλνω τα εύσημα μου μαζεμένα.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΙ ΑΠΟ ΜΕΝΑ ΕΛΕΝΗ,, ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΟΣΑ ΕΓΡΑΨΕς-Η ΓΛΩΣΣΑ ΚΥΡΙΟ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΜΑΣ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΒΑΣΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΑΣ ,, ΚΑΛΟΡΙΣΙΚΟ ΚΑΙ ΤΟ ΝΕΟ ΛΟΟΥΚ ,, ΚΑΛΗ ΚΥΡΙΑΚΗΗΗΗΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΙΤΣΙΝΑ ΜΟΥ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΕΞΗΓΕΙΣ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΦΙΛΑΚΙΑ!
Πολύ ωραία...,το λεξικό βοήθημα πάντα και για εμάς!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτι εξυπνες ιδεες για την ταξη!!!! σε ευχαριστω πολυ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΈβαλες τα χειμωνιάτικα; Ωραία προσέγγιση με το λεξικό..Άκρως ενδιαφέρουσα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαραθανάση Άννα
Μπράβο, μπράβο, μπράβο! Αυτή δεν ήταν η δραστηριότητα που φανταζόμουν. Βλέπεις είδα πρώτα την ανάρτηση με την κάλτσα και εκεί έγραψα κάποια σχόλια, και μετά διαπίστωσα ότι είχες κι άλλη ανάρτηση. Θέλω κι άλλα!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφή